Дакар 2019: Екватор гонки пройдено – підсумки першої половини ралі-марафону

Дакар 2019: Экватор гонки пройден - итоги первой половины ралли-марафона

Новий, «короткий» маршрут ралі «Дакар» по Перу – 5600 замість 9600 км – ніяк не можна назвати «простим» або «легким»: постійні учасники перегонів просили A. S. O. дати їм більше піску, нагадати про доброї старої Африці – і вони це зробили!

МОТОГОНКИ.РУ, 12 січня 2019 – Піску і феш-феша було з гіркою у минулі п’ять днів. Навігація, а не швидкість – ось що стало №1 в гонці. І чехарда в заліках усіх п’яти класів – MOTO, QUAD, SxS, CAR і TRUCK це лише підтверджує: поки немає одноосібного лідера в кожній категорії, вийти з боротьби може будь-хто.

Два найбільш яскраві приклади – це заводська команда Honda у класі мотоциклів і Сергій Карякін в класі SxS (Side by side).

Два досвідчений гонщика Monster Energy Honda Team вибули з перегонів на 3-й і 5-й день: Хуан Барреда Борт потрапив у кам’яну пастку, вибратися з якої зміг тільки за допомогою вертольота-евакуатора – а це означало вихід з гонки; Паулу Гонсалвеш, прийняв естафету лідера команди, зламав руку через день, на марафоні. Рікі Брабек, висхідна зірка «Дакара» виграв етап і вийшов в лідери класу МОТО, а на наступний же день втратив масу часу.

Приблизно в такій же ситуації опинився і Сергій Карякін: його екіпаж взяв першу перемогу в перший марафонський день і, незважаючи на пробій картера на каменях, вийшов в лідери заліку SxS. Але на наступний день ситуація серйозно ускладнилася – одна поломка потягнула за собою інші…

«Все йшло одне за іншим, – почав свою розповідь про СУ5 Сергій Карякін, – Спочатку стався витік в коробці передач. Потім у нас злетів пильник приводу. Довелося міняти привід, не було гайки, потім ще вибухнув ремінь. Загалом, десь 40 хвилин ми втратили із-за цих технічних неполадок. Швидко їхати не вийшло. Кожні 40-70 кілометрів доводилося зупинятися і доливати масло. Але інакше ми б взагалі не доїхали. Так що це краще, ніж нічого».

Підсумковий протокол класу SxS ще в процесі розгляду, але попередньо в лідери вийшов Родріго Хав’єр Морено Пьяццоли, а на другій сходинці окопався чемпіон 2018 року Рейнальдо Варела.

Підвівши підсумки п’ятничного етапу, організатори вивісили підтверджений протокол класу МОТО: Рікі Брабек – нова надія Honda на Дакарі-2019, оскільки він зберіг лідерство в заліку класу МОТО, незважаючи на другу перемогу пілотів KTM, які наблизилися до нього. ТОП-7, в яку входить і діючий чемпіон 2018 року Маттіас Валькнер, розділена менш ніж 10-ма хвилинами, так що список претендентів на подіум величезний – тут і представники Honda, і KTM, і Yamaha, та Husqvarna.

Після двох марафонських етапів склад категорії МОТО порядел: 33 людини вже не повернуться на старт, з 137 стартували залишилося 104. Основний відсоток сходів – серед пілотів категорії Original by Motul.

Саме в цьому заліку їдуть росіяни Анастасія Ніфонтова і Дмитро Агошков. Після марафонського етапу, який обидва пройшли просто блискуче (Дмитро фінішував 57-му, Ніфонтова – 79-й), вони піднялися і в генеральній класифікації МОТО.

Становище у класі МОТО за підсумками СУ5:

1. 015 R. BRABEC HONDA – 16:51:34

2. 014 S. SUNDERLAND KTM +0:00:59

3. 006 P. QUINTANILLA HUSQVARNA +0:02:52

4. 003 T. PRICE KTM +0:03:21

5. 004 A. VAN BEVEREN YAMAHA +0:06:36

6. 047 K. BENAVIDES HONDA +0:09:01

7. 001 M. WALKNER KTM +0:09:17

8. 018 X. DE SOULTRAIT YAMAHA +0:18:37

9. 011 S. SVITKO KTM +0:26:28

10. 029 A. SHORT HUSQVARNA +0:27:54

85. 148 D. AGOSHKOV KTM +10:59:52

92. 056 A. NIFONTOVA HUSQVARNA +11:45:37

104. 099 J. VEGA PUERTA YAMAHA +26:14:36

У категорії CAR найуспішнішим на марафонському етапі став професійний автогонщик, 9-разовий чемпіон світу з класичного ралі Себастьян Леб. Перемога на СУ5 стала другою на Дакарі-2019 для нього, і в абсолютному заліку класу позашляховиків він зумів скоротити своє відставання від Нассера Аль-Аттіі. Втім, у катарця як і раніше величезну перевагу в генералі – майже 25 хвилин запасу над йде другим Стефаном Петранселем і 34 хвилини над Нані Рома, ну, а до Леба – всі 40 хвилин.

У заліку TRUCK наші гонщики з «КАМАЗ-майстер» домінують, змінюючи один одного в якості переможців етапів: на перших двох перемогу здобув Едуард Ніколаєв, на 3-4 – Каргін, і в п’ятницю знову Миколаїв – приніс своїй команді 132-ту перемогу на етапах ралі-марафону. Миколаїв, Сотників і Каргін займають весь попередній подіум, в генеральній класифікації КАМАЗ&8242;ів є безцінний запас – майже 2 години переваги над найближчим IVECO Жерара Де Роя. Поломка LIAZ вивела з боротьби за подіум екіпаж Мартіна Мацика. Білоруські МАЗ&8242;и розташувалися на 7-9 позиціях.

Останні два дні були дуже непростим для організаторів ралі «Дакар». З-за крутих перепадів денних і нічних температур в гірських районах Арекіпу і Такны утворилися сильні тумани, які не дозволили їм підняти в повітря вертольоти. Маршрути руху джипів і вантажних автомобілів були скорочені на 136 км.

Дакар 2019: Экватор гонки пройден - итоги первой половины ралли-марафона

Дакар 2019: Экватор гонки пройден - итоги первой половины ралли-марафона

Дакар 2019: Экватор гонки пройден - итоги первой половины ралли-марафона

Дакар 2019: Экватор гонки пройден - итоги первой половины ралли-марафона

Дакар 2019: Экватор гонки пройден - итоги первой половины ралли-марафона

Дакар 2019: Экватор гонки пройден - итоги первой половины ралли-марафона

Share