Ford йде з Росії: хто наступний?

Ford уходит из России: кто следующий?

Пам’ятаєте, як буквально за пару місяців General Motors згорнув виробництво своїх машин під Пітером, помахавши ручкою і працівникам, і споживачам? Схоже, тепер його долю повторює Ford. Невже в Росії скоро зникнуть усі марки з США?

Пам’ятається, коли повністю згвинтив вудки Opel, а модельна лінійка Chevrolet скоротилася до не можна, Ford прихистив кинутих «джиэмовцами» напризволяще автовласників, розширивши дилерську мережу і запропонувавши їм пільгові умови на обслуговування машин. Причому «Форд» простягнув руку допомоги і власникам автомобілів інший, багато раніше убравшейся геть американської марки Dodge. До речі, за допомогою Trade-In можна було позбутися від старих «додж», «опелів» і «шеві», помінявши їх на новенький Ford з вигодою до 500 000 рублів. Ай да «Форд», ай да молодці!

З перманентною кризою, що обрушився на планету в цілому і нашу країну зокрема, справи у американців пішли на спад. Той же GM, а точніше – його залишки, підчистив і лінійку преміальних авто. Так, через рік після виведення на російський ринок, ми втратили бізнес-седан Cadillac CTS, а нещодавно стало відомо, що кане в Лету і флагманський CT6. Причому, на глобальному ринку взагалі.

Не заладилося у Jeep, який раз відкладав запуск тієї чи іншої моделі. Приміром, новий Compass приїхав до Росії з запізненням майже на рік. Але з урахуванням штучних тиражів, як і у випадку з «Кадилаком», є тенденції до раптової смерті. Що до «фордовцев», то ці хлопці відчувають у нас себе набагато краще інших конкурентів-земляків. Проте в тотальному сенсі все не так вже й райдужно. Точніше, не зовсім райдужно.

За підсумками минулого року збитки Ford в Європі перевищили 245 000 000 американських доларів, що змусило компанію провести невідкладну реструктуризацію бізнесу. Як відрапортував європейський офіс в особі президента і генерального директора підрозділу марки в країнах Європи, Близького Сходу і Африки Стівена Армстронга, найближчим часом очікується скорочення продуктової лінійки і закриття низки виробничих майданчиків. Росія – в числі перших, кому це загрожує.

За попередніми даними, спочатку зупиняться заводи спільного підприємства Ford Sollers в Набережних Челнах і Всеволожську. Збірка фургонів Transit в Єлабузі поки триватиме. А ось з локалізованими легковиками Fiesta, Focus, Mondeo, а також кросоверами EcoSport, Kuga і Explorer нам доведеться попрощатися. У російському представництві «Форд» не коментують, які моделі підуть з ринку зовсім, а які будуть імпортуватися. Ясно одне: ті, що залишаться – виявляться дорожче, ніж зараз.

– Ford Motor Company та ПАТ «Соллерс» підтверджують стратегічний перегляд планів для спільного підприємства Ford Sollers. Він відбувається одночасно з анонсуванням нової глобальної стратегії Ford, спрямованої на підвищення прибутковості бренду в найближчій перспективі і посилення конкурентоспроможності бізнесу на всіх європейських ринках, – ось так виглядає офіційна заява російського представництва марки.

На питання порталу «АвтоВзгляд», яких дотримується угод спільне підприємство, як швидко можуть зупинитися заводи і що буде з дилерами, в російському офісі відповіли ухильно: «акціонери СП Ford Sollers розглядають кілька варіантів реструктуризації бізнесу». Іншими словами, рішення поки не прийнято, але про нього стане відомо у другому кварталі 2019 року.

Звичайно, просто так відпускати американців не можна. Мінпромторг на дозвіллі цілком може підрахувати, скільки недоотримав бюджет за рахунок пільгових мит на ввезення комплектуючих, а скільки ще було витрачено коштів на всякі субсидії і держпрограми. Уряд фактично безкарно відпустило GM на похоронах Opel і зачистці Chevrolet, хоча в тій же Європі за подібну реструктуризацію «джиэмовцев» свого часу змусили виплатити десятки мільйонів євро. Приміром, один тільки штраф, не рахуючи дилерських компенсацій, склав у Франції вісім мільйонів в місцевій валюті.

А чим Росія гірше? Державі кров з носу потрібно вимагати з автобудівників повернути «подаровані» гроші, та ще й з відсотками. З будь-якого і кожного, хто забажає залишити тисячі людей без роботи, клієнтів – без обслуговування, а країну – без податкових надходжень в казну.

Ford уходит из России: кто следующий?

Ford уходит из России: кто следующий?

Share