КиноМода: як Кім Бейсінгер повернула на екран диву 40-х у фільмі “Секрети Лос-Анджелеса”

КиноМода: как Ким Бейсингер вернула на экран диву 40-х в фильме "Секреты Лос-Анджелеса"

Сьогодні, 8 грудня, відзначає 65-річчя актриса і зірка кінематографу 80-х і 90-х Кім Бесінджер. Справжній успіх їй принесла роль Елізабет Макгроу у фільмі “Дев’ять з половиною тижнів”, що вийшов в 1986 році. Але в честь дня народження зірки SPLETNIK.RU пропонує пригадати інший, не менш популярний фільм – “Секрети Лос-Анджелеса” (l.a. Confidential) 1997 року, який багато критиків назвали останнім нуаром Голлівуду, а Кім вдалося відродити на екрані культовий образ актриси 40-х років, хоча вона зіграла в картині зовсім не кінозірку, а повію.

Фільм “Секрети Лос-Анджелеса” (l.a. Confidential) починається як детектив, але поступово переростає в напружену любовну драму. Тут є вбивства, атмосфера таємничості та зачаровывающая мелодія, зіграна на натягнутих струнах складних взаємин героїв, недомовок, інтриг і зрад – всі ключові жанрові особливості фільму нуар. Розквіт цього стилю припав на епоху з початку 40-х до кінця 50-х – в цей же час перенесено і дія фільму “Секрети Лос-Анджелеса”.

У моді і кінематографі тих років творці фільму і черпали своє натхнення, а для Кім Бейсінгер знайшовся і реальний прототип – актриса Вероніка Лейк.

Перед початком зйомок режисер фільму Кертіс Хенсон разом з художником по костюмах Рут Майерс і художником-постановником Джанін Оппевалл переглянули десятки фільмів з 40-х і 50-х років, причому не лише залишилися в історії кінематографа хіти, але так звані фільми категорії B (B-movies). Завдання при цьому стояла не просто скопіювати епоху, а швидше передати певний погляд на неї з сьогоднішнього часу.

Як зазначає світський репортер Сід Хадженс у виконанні Денні де Віто в початку фільму, Голлівуд залежить від того, як “продаси картинку”. З візуальним рядом у фільмі проблем точно немає: занурюють глядача в світ минулого, а в пам’яті відразу оживають персонажі “золотого століття” у виконанні Хамфрі Богарта, Берта Ланкастера, Ріти Хейворт, Ави Гарднер і Джоан Кроуфорд.

Для сюжету важливу роль, втім, грає інша зірка екрану тієї епохи – Вероніка Лейк, яка, до речі, ввела моду на зачіски з локонами, зачесаним на одну сторону.

Саме з Веронікою клієнти постійно порівнюють персонажа Кім Бесінджер, повію Лінн Брэйкен. І саме з-за того, що поліцейський Бад Уайт, здається, перший, хто не повідомив їй про це подібність, викликає у неї симпатію.

Ви перша людина за п’ять років, хто не сказав мені, що я копія Вероніки Лейк в перші ж хвилини знайомства,

– каже Лінн.

Ти виглядаєш краще, ніж Вероніка Лейк,

– відповідає Бад у виконанні Рассела Кроу.

Образ Лейк надихнув Рут Майерс і на створення костюмів для Бесінджер. У фільмі гардероб Лінн містить дуже багато речей молочного кольору і відтінків зеленого. Одне з найбільш пам’ятних суконь – сатиновий вбрання кольору “Вода Нілу” (eau de nil). Саме такий відтінок Майерс уявляла собі і реальної існуючої Вероніці.

Судити про те, носила вона щось подібне в реальному житті, складно, так як збереглися в основному чорно-білі знімки і кіноплівки, але така була фантазія художника по костюмах. А емоційна складова відігравала тут більшу роль, ніж історична точність.

Хвилясті, злегка блискучі шовкові і сатинові тканини теж обрані не просто так. Через костюми творці картини підкреслили деяку загадковість особистості Брэйкен.

З одного боку, вас вабить цей блиск. З іншого боку, створюється враження, що ви ніби не можете доторкнутися до неї. Виходив такий ефект, що ви дивитеся на неї крізь склянку води або крізь газ (мається на увазі тканина – Прим. ред.) і що заважає вам доторкнутися,

– розповідала в одному інтерв’ю Майерс.

Сатин, у свою чергу, був, мабуть, головним матеріалом, який визначав вечірню моду 40-х і ранніх 50-х років. Наприклад, саме в таких сукнях на екрані блищала Рита Хейворт.

Втім, у фільмі можна знайти відсилання і до образів інших актрис того періоду. Так, в епізоді в поліцейській ділянці, де Лінн одягнена в костюм і бере нагадує стиль Лорен Беколл у фільмі “Глибокий сон” (The Big Sleep) 1946 року, а деякі сукні були скопійовані з реальних нарядів, які носила актриса Лана Тернер.

Ім’я останньої, до речі, теж звучить у фільмі. Самовдоволений Ед Эксли у виконанні Гая Пірса говорить про Лінн, що “як би повія ні вдавала Лани Тернер, все одно вона повія”.

Самої Кім, однак, втілювати образ красуні в стилі ретро вже доводилося і раніше – її подібність з дівами старого Голлівуду помітили ще творці фільму “Звичка одружуватися” (Marrying Man), який вийшов на екрани в 1991 році. Там дія розгорталося в 40-х роках, а персонажа Кім писали з актриси і співачки Мері Макдональд.

Для класичного нуара фільм закінчується на дуже позитивній ноті – Лінн залишається з Бадом, і вони разом їдуть з Лос-Анджелеса в пошуках нової і, безумовно, кращого життя. Впевненість у тому, що з героями все буде добре, вирішили передати кольором – як згадувала Рут Майерс, жовтий колір вибрали спеціально, щоб у глядачів епізод асоціювався з чимось позитивним.

У фіналі картини героїня Бейсінгер змінює не тільки гардероб, але і імідж у цілому: довгі локони без жалю відрізані, схожість з Веронікою Лейк, приносило їй лише скороминущі зв’язку, знищено.

Втім, з новою зачіскою в Лінн тепер вгадується Мерилін Монро. На перший погляд, в цьому можна побачити побоювання, що історія повториться, і героїня лише змінила маску.

Але і новий образ, і нове плаття свідчать про те, що життя Брэйкен виходить із стагнації. До цього її зовнішній вигляд відповідав моді 40-х, при тому, що дія фільму розгортається в 50-х. Героїня ніби застрягла в минулому. Нова зачіска і плаття – це явно погляд у майбутнє.

Цікава історія пов’язана і з, мабуть, найбільш упізнаваним нарядом з фільму – чорної оксамитової накидкою з білою атласною облямівкою. Режисер картини Кертіс Хенсон спочатку не був упевнений в тому, що це підходяща річ і Рут Майерс приготувала кілька запасних варіантів, у тому числі червоне пальто. Але як тільки Кім приміряла чорний оксамит, сумнівів не залишилося. Такі сукні з капюшоном, до речі, носила і горезвісна Лана Тернер.

Хенсон, варто відзначити, спочатку бачив у ролі Лінн тільки Бейсінгер, а от сама актриса тричі відмовлялася від сценарію – на той момент вона щойно народила доньку і хотіла повністю присвятити себе материнству, але в підсумку дала згоду на зйомки.

На екрані Бейсінгер з’являється лише в декількох епізодах, але це не завадило їй стати зіркою фільму, а роль Лінн принесла їй премію “Оскар” в номінації “Краща актриса другого плану”.

А вам подобаються образи героїні Кім в цьому фільмі?

КиноМода: как Ким Бейсингер вернула на экран диву 40-х в фильме "Секреты Лос-Анджелеса"

КиноМода: как Ким Бейсингер вернула на экран диву 40-х в фильме "Секреты Лос-Анджелеса"

КиноМода: как Ким Бейсингер вернула на экран диву 40-х в фильме "Секреты Лос-Анджелеса"

КиноМода: как Ким Бейсингер вернула на экран диву 40-х в фильме "Секреты Лос-Анджелеса"

КиноМода: как Ким Бейсингер вернула на экран диву 40-х в фильме "Секреты Лос-Анджелеса"

КиноМода: как Ким Бейсингер вернула на экран диву 40-х в фильме "Секреты Лос-Анджелеса"

КиноМода: как Ким Бейсингер вернула на экран диву 40-х в фильме "Секреты Лос-Анджелеса"

КиноМода: как Ким Бейсингер вернула на экран диву 40-х в фильме "Секреты Лос-Анджелеса"

КиноМода: как Ким Бейсингер вернула на экран диву 40-х в фильме "Секреты Лос-Анджелеса"

КиноМода: как Ким Бейсингер вернула на экран диву 40-х в фильме "Секреты Лос-Анджелеса"

КиноМода: как Ким Бейсингер вернула на экран диву 40-х в фильме "Секреты Лос-Анджелеса"

КиноМода: как Ким Бейсингер вернула на экран диву 40-х в фильме "Секреты Лос-Анджелеса"

КиноМода: как Ким Бейсингер вернула на экран диву 40-х в фильме "Секреты Лос-Анджелеса"

КиноМода: как Ким Бейсингер вернула на экран диву 40-х в фильме "Секреты Лос-Анджелеса"

КиноМода: как Ким Бейсингер вернула на экран диву 40-х в фильме "Секреты Лос-Анджелеса"

КиноМода: как Ким Бейсингер вернула на экран диву 40-х в фильме "Секреты Лос-Анджелеса"

КиноМода: как Ким Бейсингер вернула на экран диву 40-х в фильме "Секреты Лос-Анджелеса"

КиноМода: как Ким Бейсингер вернула на экран диву 40-х в фильме "Секреты Лос-Анджелеса"

КиноМода: как Ким Бейсингер вернула на экран диву 40-х в фильме "Секреты Лос-Анджелеса"

КиноМода: как Ким Бейсингер вернула на экран диву 40-х в фильме "Секреты Лос-Анджелеса"

Share