Що ми дізнаємося про продукти з нових упаковок і зможемо захистити свої права

Что мы узнаем о продуктах из новых упаковок и сможем ли защитить свои права

Що зникне, а що додасться на етикетках продуктів, чи буде нарешті читабельний шрифт, і запровадять відповідальність за спотворення інформації на упаковці, читайте далі у матеріалі Інформатор. Гроші.

6 грудня Верховна Рада України у другому читанні прийняла законопроект «Про інформації для споживачів про харчові продукти». Серед перших позитивних моментів – це детальність прописаних термінів в статті 1, які були відсутні в інших законах і наказах урядових органів, зокрема понять «енергетична цінність», «переробка», «складний інгредієнт», «білки» і т. п., всього близько 20 нових термінів. Це дає можливість уникнути неточностей під час трактування того чи іншого положення закону – вважають автори. Втім, Головне науково-експертне управління ВР викрило творців законопроекту в порушенні головної заповіді законодавчих дефініцій – не можна розкривати зміст терміна через… цей же термін. Наприклад: «вуглеводи – це будь-які вуглеводи…», «інформація про харчовий продукт – інформація, яка стосується харчового продукту…» і т. д. А ще, термінологія нового закону розходиться з термінологією базового для галузі закону «Про основні принципи і вимоги до безпеки і якості харчових продуктів». Приміром, термін «інгредієнт» у новому законопроекті трактується по-іншому, і це може внести плутанину в застосування цих законів.

Чому погано не вказувати партію виробництва

У статті 6 Закону, де викладено перелік обов’язкової інформації відсутній, на відміну від пункту 6, Технічного регламенту щодо правил маркування харчових продуктів, позначення партії виробництва. Інформація про партії виробництва товару є чи не єдиним і найбільш ефективним способом виявити браковану партію і вилучити її, якщо низька якість продукції поширюється на всю партію. Також в цій же статті відсутня обов’язковість телефону гарячої лінії виробника, а також фактична адреса потужностей, на яких вироблений товар, що теж може ускладнити пошук контрафактного товару.

У статті 8 Закону, детально прописано розміщення та надання обов’язкової інформації про продукт. Вводиться обов’язок товаровиробника розміщувати інформацію про товар безпосередньо на упаковці або етикетці, на видному місці. Написи повинні бути чіткими і розбірливими і, при необхідності, наноситися способом, що унеможливлює її видалення. Висота літер повинна дорівнювати або перевищувати 1,2 міліметра, а якщо площа поверхні упаковки або тари менше 80 квадратних сантиметрів, висота літер повинна бути не менше 0,9 міліметра. Це дасть можливість виключити можливі маніпуляції з написами на тарі або упаковці, коли виробник свідомо «опускає» негативні деталі товару шляхом або зменшення шрифту, або нанесення напису нерозбірливо.

Share