Водіям підказали, як правильно тонувати скло

Водителям подсказали, как правильно тонировать стекла

Корисні поради.

Багато хто з нас не мислять автомобіля з чистими вікнами і перше, що роблять після покупки чергової машини – відправляються до тонировщику, пише Хроніка.інфо з посиланням на 24 канал.

З усіх технологій зниження світлопроникності скла в Україні сьогодні домінує обклеювання плівкою. Про неї і поговоримо, залишивши “за кадром” напилення, піскострумінь і додавання пігменту в розплав скла.

Вважається, що темне скло перешкоджає парникового ефекту, і салон менше нагрівається. Але чи не компенсується ця обставина великою нагріванням самого скла?

Ще раз подумайте, наскільки щільна тонування вам потрібна і чи потрібна вона взагалі. Можливо, вам не потрібна тонування “нуль” або буде достатньо затонувати лише задню частину салону. Видалити плівку зі скла не дуже просто і не дуже дешево – а вам можуть швидко набриднути претензії поліції і повороти навпомацки в нічний час.

  • Якщо ви вирішили затонироваться за законом – тобто в межах дозволеної ПДР і ГОСТом світлопроникності (конкретно див. нижче) постарайтеся переконатися, що запропонована вам плівка саме така – наприклад, вивчивши супроводжують кожен рулон документи.
  • Використовуйте як можна більш якісну плівку. Дешевий матеріал швидко вигоряє на сонці і замість “крутого виду” машина стає неохайною: з мутними бузковими вікнами і вуаллю з подряпин на опускаються стеклах.
  • Розгляньте варіант самостійної покупки плівки (наприклад, в інтернеті) та її подальшої поклейки у професіоналів. Справа в тому, що у невеликих містах асортимент плівок у поклейщиков може бути обмежений.
  • Вивчіть вимоги законодавства, що регламентує ступінь затемнення скла та методику її перевірки, добре б обзавестися роздруківкою з витягами з відповідних законів. Це може знадобитися у випадку претензій з боку поліцейських.

Питання прозорості автомобільних стекол і ступінь їх допустимої світлопроникності в Україні в 2019 році регламентується Правилами дорожнього руху (п. 31.4.7), Законом про дорожній рух і ГОСТ 5727-88 (розділ 2.2.7.8). Якщо говорити узагальнено, то лобове скло повинне мати ступінь світлопропускання не нижче 75 %, решта – не нижче 70 %. (Тобто скло повинно поглинати відповідно до 25 % і 30 % світла). Дзеркальне покриття скла заборонено в принципі.

Передбачене за їзду зі склом, що не відповідає цим вимогам, покарання – штраф 340 – 425 грн. Але якщо бути вірним букві Закону, щоб накласти такий штраф, поліцейський повинен провести замір світлопропускної здатності спеціальним приладом. Замір повинен проводитися при певних умовах, забезпечити які поза лабораторії нелегко: температура +20 С, вологість повітря 40 – 80 %, атмосферний тиск 80-106 кПа, безперебойне живлення 12 вольт.

Оновлений Jaguar F-Type бачили на тестах

Найбільш проблемний момент у питанні тонування – загроза штрафу з боку поліції. З одного боку, особливості українського законодавства такі, що строго за законом оштрафувати водія за надто темні скла дуже непросто. З іншого – поліцейські на лінії далеко не завжди переймаються методиками вимірювань та іншими формальностями, а поспішають виписати штраф без зайвих розмов. Якщо ви умете відстоювати свої права і готові робити це прямо на дорозі, можете сміливо вирушати на тонування.

Add a Comment

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *